DAILY ACTIVITY 29 JANUARY 2020

Halo kawan-kawan...
Hari ini kami memasuki hari ke-3 dalam minggu praktik. Kami akan menyelesaikan menu Indonesian Buffet. Seperti biasanya kami datang ke kampus pada jam 7 pagi. Setelah itu, kami merapikan atribut dan grooming sebelum memulai praktik. Pertama-tama kami mengeluarkan semua bahan yang sudah diprepare kemarin dan kelompok kami mulai memanaskan rendang dan ayam taliwang, ada juga yang memasak nasi dan membuat terong santan dan plecing sayur.

Setelah semua masakan kami telah matang, kami segera memindahkan makanan kami kedalam insert untuk disajikan di restoran dan sebagian diplating untuk di foto. Sesudah makan kami disajikan di restoran, kami melanjutkan menyiapkan bahan untuk menu European Buffet. Kali ini kelompok 1 membuat main course, kelompok 2 membuat dessert, kelompok 3 membuat appetizer, dan kelompok 4 membuat soup.

Appetizernya terdiri atas Macedoine of vegetable mayonaise dan Jellied fruit salad. Macedoine of vegetable mayonnaise lebih di kenal dengan nama oliver salad adalah sajian salad yang mengandung sayuran seperti wortel, kacang polong, kentang, dan kacang panjang, yang di potong kotak ( Macedoine ) dan di campurkan dengan mayonnaise sauce sebagai pelengkap. Versi asli salad ini ditemukan pada tahun 1860-an oleh seorang juru masak asal Belgia, Lucien Olivier, koki di restoran bernama Hermitage, salah satu restoran paling terkenal di Moskow. Salad Olivier dengan cepat menjadi sangat populer dengan para pengunjung tetap Hermitage, dan menjadi hidangan khas restoran.
Jellied fruit salad adalah Fruit salad yang terdiri dari potongan buah seperti nanas, jeruk dan anggur serta jeli yang terbuat dari campuran gelatin dan sari-sari buah.

Soupnya terdiri dari Shrimp bisque dan Puree of pumkin soup. Shrimp bisque adalah thick soup yang terbuat dari seafood veloute, tomato paste dan potongan shrimp.

Puree of pumkin soup adalah thick soup terbuat dari puree pumpkin, chicken stock dan heavy cream.

Main coursenya terdiri atas Spaghetti bolognaise, spaetzle, beef stroganoff, dan vegetable tagliatelle. Spaghetti bolognaise adalah makanan terbuat dari pasta spaghetti dengan Bolognese sauce, yang terbuat dari tomato paste, minced beef, champignon mushroom dan brown stock.

Spaetzle adalah semacam pasta asal Jerman yang terbuat dari adonan telur dan tepung dan dibentuk dengan menuang adonannya ke dalam colander atau alat berlubang-lubang lainnya.
Beef stroganoff adalah makanan asal Rusia yang terbuat dari beef yang di-saute kemudian ditambahkan bellpeppers dan mushrooms dan beef stock kemudian diberi flour agar tercipta saus dari beef stock. 

Dessertnya terdiri dari Red velvet dan Creme brulee. Red velvet adalah adalah bolu lapis coklat berwarna merah, coklat kemerahan, atau kemerahan, yang dilapisi dengan keju krim putih.
Creme brulee adalah hidangan penutup yang terdiri dari basis puding kaya yang di atasnya dilapisi dengan lapisan gula karamel yang dikontraskan secara tekstur. Adapun menu Hors d'oeuvres yang juga dibuat oleh kelompok 3 antara lain Club sandwich dan Monte cristo sandwich.
Club sandwich adalah Sandwich yang terdiri dari toasted bread, sliced poultry, ham/fried bacon, lettuce, tomato dan mayonnaise.
Monte cristo sandwich adalah Sandwich yang berisi ham atau beef dan keju kemudian dicelup dalam telur kocok lalu di-deep fry.

Setelah selesai semua bahan untuk European Buffet sudah selesai disiapkan, kami beristirahat sambil makan siang bersama. Sesudah itu kami segera melakukan general cleaning lalu beristirahat sambil menunggu waktu untuk kembali kerumah.


* ENGLISH VERSION *



Hello friends ... 
Today is the 3rd day of practice week. We will finish the Indonesian Buffet menu. As usual we come to campus at 7 in the morning. After that, we tidy the attributes and grooming before starting the practice. First we took out all the prepared ingredients yesterday and our group started to heat rendang and ayam taliwang, some also cooked rice and made terong santan and plecing sayur.

After all our dishes have been cooked, we immediately move our dishes into an insert to be served in the restaurant and some are plated for photographs. After our dishes are served at the restaurant, we continue to prepare ingredients for the European Buffet menu. This time group 1 made the main course, group 2 made dessert, group 3 made an appetizer, and group 4 made soup.

The appetizer consists of Macedoine of vegetable mayonnaise and Jellied fruit salad. Macedoine of vegetable mayonnaise better known as oliver salad is a salad dish containing vegetables such as carrots, peas, potatoes, and long beans, which are cut into cubes (Macedoine) and mixed with mayonnaise sauce as a complement. The original version of this salad was discovered in the 1860s by a Belgian chef, Lucien Olivier, a chef at a restaurant called Hermitage, one of the most famous restaurants in Moscow. Olivier Salad quickly became very popular with Hermitage regulars, and became a restaurant specialty.
Jellied fruit salad is a fruit salad consisting of pieces of fruit such as pineapple, oranges and grapes and jelly made from a mixture of gelatin and fruit juices.

The soup consists of Shrimp bisque and Puree of pumkin soup. Shrimp bisque is a thick soup made from seafood veloute, tomato paste and pieces of shrimp.
Puree of pumkin soup is a thick soup made from puree pumpkin, chicken stock and heavy cream.
The main course consists of Spaghetti bolognaise, spaetzle, beef stroganoff, and vegetable tagliatelle. Spaghetti bolognaise is a food made from spaghetti pasta with Bolognese sauce, made from tomato paste, minced beef, champignon mushroom and brown stock.
Spaetzle is a kind of German pasta made from egg and flour dough and is formed by pouring the mixture into a colander or other perforated device.
Beef stroganoff is a Russian food made from beef which is saute then added bellpeppers and mushrooms and beef stock and then given flour to create a sauce from beef stock.

The dessert consists of Red velvet and Creme brulee. Red velvet is a red, reddish brown or reddish brown layer of sponge, coated with white cream cheese.
Creme brulee is a dessert consisting of a rich custard base topped with a texture contrasting caramelized sugar coating. The Hors d'oeuvres menu also made by group 3 includes Club sandwich and Monte Cristo sandwich.
Club sandwich is a sandwich consisting of toasted bread, sliced ​​poultry, ham / fried bacon, lettuce, tomato and mayonnaise.
Monte cristo sandwich is a sandwich that contains ham or beef and cheese then dipped in a beaten egg then deep fried.

After finishing all the ingredients for the European Buffet have been prepared, we take a break while having lunch together. After that we immediately did general cleaning and then rested while waiting for the time to go home.















Comments